3.- DIDAKTIKAREN KONTZEPTUAK

DIDAKTIKAREN KONTZEPTUAK I


1.      Zein kontzeptuk adierazten dituzte honako esanahi etimologikoek?
a.      Erakutsi: Irakaskuntza.
b.      Lortu, erdietsi, neureganatu: Barneratu à Ikaskuntza.
c.       Barnean eraiki: Garatu à Instrukzioa.
d.      Forma eman: Sortu à Formakuntza, heziketa eta prestakuntza.


2.      Nork ikasi beharko luke irakasten? Nola egin lezake?
a.      Irakasleak ikasi beharko luke irakasten. à Guztiok, curriculuma jarraituz edo ez.
b.      Praktikaren bitartez (praxis), egunerokotasunaren bitartez, etengabeko formakuntza, esperientzia, beste pertsonek esaten dutena kontuan izanda, teknika eta metodología berritzaileak erabiliz.


3.      Nork irakatsi beharko luke ikasten? Nola egin lezake?
a.      Irakasleak eta gurasoek à Guztiok, edonork: bakoitzak badu gaitasun propioa.
b.      Praktikaren bitartez à Motibazioa piztuz, jarduera eta metodología desberdinak erabiliz.


4.      Nork ikasi beharko luke ikasten? Nola egin lezake?
a.      Ikasleek à Guztiok, edonork: bakoitzak badu gaitasun propioa.
b.      Praktikaren bitartez à Gaitasunen bidez.


5.      Didaktikak zeren inguruan egiten du lan? Zer lantzen du?
a.      Hezkuntzaren inguruan egiten du lan à
b.      Hezkuntzarekin lotutako gaiak: Hezkuntza formala, informala, ez formala… à

6.      Zer da garrantzitsuagoa irakaskuntza edo aprendizaia? Zergatik?
a.      Biak dira garrantzitsuak; bien arteko oreka egon behar da.
b.      Bata ez delako bestea baino garrantzitsuagoa, biek zerbait aportatuko dizute.




7.      Curriculumak didaktikaren gai berdinak lantzen al ditu? Zergatik?
a.      Ez, gauza bat da curriculumak egin behar dena esatea eta beste bat didaktikaren bitartez egiten dena. à Curriculuma ere didaktikan oinarritzen da.
b.      Gauza bat teoría delako eta bestea praktika.

8.      Irakas-ikaskuntza prozesuaren inguruko mapa kontzeptuak bat osa ezazu unitate osoan zehar adierazitako terminología erabiliz.



DIDAKTIKAREN KONTZEPTUAK II




Irakaskuntza +  Ikaskuntza +
Irakaskuntza +
Ikaskuntza -
Irakaskuntza -
Ikaskuntza +
Irakaskuntza -
Ikaskuntza -

Irakasleak haurrei abesti bat erakutsi eta beste ume batek beste modu desberdinean egin daitekeela esan (HF)


­­­­­­­­­­­Irakaslea azaltzen ari da, baina ikaslea beste zerbait egiten ari da (marrazten), beraz ez da gai irakasleak azaldu duena ikasteko (HF)


Hilabete gutxiko haur baten objektu baten forma ustetakoa ez zela konturatzea (Jabetza propioa, HEF)
Notak aurretik irakatsi gabe, abesti bat jotzen behartu (HF)













Comentarios